Opgebrand door slechte customer service?

Het is er al die jaren geweest in de coachingsessies, en helaas is het de laatste jaren enorm aan het boomen. De energielekken, zelftwijfel , frustraties, diepe teleurstellingen en conflicten omdat gedreven en intrinsiek gemotiveerde medewerkers niet (meer) de dienstverlening mogen geven waar ze in geloven.

Het is een neerwaartse spiraal waar alle voldoening in mee getrokken wordt.
Ja, opgebrand door slechte customer experience. Opgebrand door de lat die laag ligt qua visie en hoog ligt bij cijfers.

In eerste instantie lijkt dat vaak niet zo. Klanten zeggen dan, “ik kan niet meer mee”, “het is allemaal teveel”, “ik ben doodop”, “ze vinden me perfectionistisch”, “ik word een dagje ouder” of “ik ben jong en misschien naïef”.
Ze kijken dus heel erg in de spiegel en denken dat er iets mis is met wat ze in de spiegel zien. Pijnlijk.

Bij doorvragen wordt echter snel duidelijk dat er onder de veelbesproken waterlijn een waardenconflixt als oorzaak van de spanning, zelftwijfel en vermoeidheid ligt.
Ooit waren ze heel fier op hun werk en waren ze blij dat ze de lat hoog mochten leggen voor klanten en hun werk. Dat bracht op: waardering, erkenning en winst. Ooit droomden ze om verschil te mogen maken, want daarvoor kozen ze dit bedrijf, deze branche, deze studie.

De ervaren werknemers hebben het zo ervaren, de jonge hoopten er op en keken er naar uit.
In realiteit kregen ze meer en meer kritiek hierop, zag dat er in de statistieken toch niet zo mooi uit, of “dat is nu tegenwoordig zo, materialen zijn niet meer hetzelfde” of “we halen goeie cijfers, dus het zal wel oké zijn.

Met frustratie, stress en zelftwijfel tot gevolg.

Veel van mijn klanten hebben een goede bullshitradar. Ze willen kwaliteit bieden, willen diepgang, betekenis en meerwaarde bieden en vinden, oa via hun job.

Moeten ze zich er maar bij neer leggen?
Gelukkig niet. Ik zie klanten intern andere teams opzoeken, of extern een nieuwe weg inslaan en weer heropleven. Na een grondig zelfonderzoek “wat zoek ik, hoe ziet die diepgang er voor mij uit en hoe kan ik deze invullen” en leren kijken naar hoe je dit in een werkomgeving herkent, hebben ze voldoende bagage om keuzes te maken, weg van de frustratie, richting voldoening en energie.

In de spiegel kijken en er trouw aan zijn ipv jezelf naar beneden proberen te halen, dat kan ook via de cursus Kies voor jezelf. Zie eerste comment hieronder.
Activeer om grotere afbeelding te bekijken,

 

Pak het aan

Leer kiezen voor wat bij jou past, je meer levenskwaliteit oplevert en je zelfvertrouwen vergroot.

Via individuele coaching of de cursus Kies voor jezelf vergroot je je zelfvertrouwen en keuzes te maken voor minder stress in je leven. Zo komt er weer meer ruimte voor nuance en mildheid.

Wil jij dit ook?
Dan is deze cursus echt iets voor jou!
Of maak een afspraak voor een intakegesprek en pak je stress aan.